Ga naar:

Blijf in conditie op je werkplek

De kans op overbelastingsklachten neemt aanzienlijk af als mensen meer bewegen. Rugklachten, RSI en stress gerelateerde klachten worden hierdoor voorkomen dan wel verminderd. In de training leer je ook wat sporten betekent in relatie met je belasting en belastbaarheid. Door sporten en gezond bewegen wordt het makkelijker goede werkhoudingen aan te nemen en stress te managen.

Aanpak/ werkwijze

  • Er is een algemene informatieve bijeenkomst waarin de relatie tussen bewegen, sport, stress en fitheid duidelijk wordt gemaakt.
  • Er worden oefeningen aangeboden voor fitness op de werkplek; hoe gebruik je je lijf gunstig tijdens werken.
  • Er wordt gebruik gemaakt van oefenmaterialen zoals een zitbal en een dinaband.
  • Naast fit ook aandacht voor fun.
  • Per training bestaat de groep maximaal uit 12 deelnemers. De training is eenmalig.

Resultaat

  • Deelnemers hebben meer inzicht in de relatie tussen fysiologie van sport, bewegen en gezondheid.
  • Deelnemers krijgen begeleiding bij hun aandachtspunten uit vorige training(en)
  • Grote deelnemerstevredenheid fit en fun.
  • Reizende medewerkers kunnen met de oefenmaterialen ook trainen en ontspannen onderweg.
  • Medewerkers kunnen een actief pauzebeleid voeren.
  • Medewerkers kunnen gezond bewegen op de werkplek en werkhoudingen afwisselen.
Ik doe nu regelmatig aan “bureaufitness” met Fit@work en ga met collega’s 2 maal per week lunchwandelen. Dit vind ik heel leuk om te doen en ik voel me hierdoor een stuk fitter. Na een drukke werkdag hoef ik gelukkig niet meer naar de sportschool en heb ik tijd voor mijn gezin.